مصرف ويتامين مصرف ويتامين

اطلاعات جامع در زمینه تخصص های پزشکی

ويتامين ها را چطور و در چه زمان هايي مصرف كنيد (بخش 3)

ويتامين B

ويتامين B كه هشت نوع مختلف دارد براي عملكرد بدن از جمله تبديل غذا به انرژي و تقويت مغز و سيستم عصبي بدن بسيار مهم و اساسي به‌نظر مي‌رسد.

 كدام ويتامين B مناسب شماست؟

همه انواع اين نوع ويتامين لازم و ضروري هستند و به‌راحتي مي‌توان آنها را در رژيم روزانه قرار داد اما دو نوع از اين ويتامين‌ها بسيار قابل‌توجه هستند؛ فولات آكا فوليك اسيد يا B9 كه خطر نقص مادرزادي ازجمله اسپينابيفيديا را كاهش مي‌دهد و به همين دليل است كه خانم‌هاي باردار يا خانم‌هايي كه قصد بارداري دارند حتما بايد اين مكمل را دريافت كنند. ديگري ويتامين B12 است كه كوبالامين هم گفته مي‌شود و وظيفه‌اش سالم نگهداشتن گلبول‌هاي قرمز، DNA و سيستم عصبي بدن شماست.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/8/9 ساعت: ۲۱ توسط:dermatology-hospital-lar :

ويتامين ها را چطور و در چه زمان هايي مصرف كنيد (بخش 2)

ويتامين A

يك نوع از ويتامين) A رتينول) از توليدات حيواني مانند ماهي و لبنيات به‌دست مي‌آيد. اما نوع ديگري از آن از گياهان به‌دست مي‌آيد كه بتاكاروتن نام دارد و در هويج منبع غني از آن وجود دارد. بتاكاروتن بعد‌از وارد شدن به بدن تبديل به ويتامين A مي‌شود.

ويتامين A چه فايده‌اي دارد؟

ويتامين A به سلامت بينايي و سيستم ايمني بدن شما كمك مي‌كند. دريافت ميزان زياد اين ويتامين باعث كاهش سرطان ريه مي‌شود اما از سوي ديگر جالب است بدانيد كه ميزان زياد مكمل بتاكاروتن در سيگاري‌ها خطر اين سرطان را افزايش مي‌دهد.

 


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/8/9 ساعت: ۲۱ توسط:dermatology-hospital-lar :

ويتامين ها را چطور و در چه زمان هايي مصرف كنيد (بخش 1)

يك ظرف پر از غذا را درنظر بگيريد كه كلي مزه‌دارش كرده‌ايد تا نوش‌جان كنيد، بي‌آنكه بدانيد چه رازهايي پشت اين همه زحمتي كه كشيده‌ايد پنهان شده است. آنچه غذاي شما را خوشمزه مي‌كند ويتامين‌ها و مواد معدني است كه در آنها وجود دارد و لازم است به بدن‌تان برسد. مواد خوراكي تازه و البته فرآوري نشده مقدار زيادي ريزمغذي به بدن‌تان مي‌رساند كه خيلي از آنها را دانشمندان هنوز كشف نكرده‌اند يا تازه در حال كشف آنها هستند.

اما به جز غذا و مواد خوراكي، مقدار زيادي مولتي‌ويتامين و مكمل غذايي در بازار دارو وجود دارد كه ظاهرا قرار است تمام نياز روزانه شما را تامين كند. البته دريافت همه ويتامين‌ها و مواد معدني فقط با يك قرص يكي از هوشمندانه‌ترين كارهاست اما بايد بدانيد كه چطور بهترين نوع را انتخاب كنيد. برخي مطالعات ادعا مي‌كند كه مولتي‌ويتامين‌ها از بيماري‌ها پيشگيري نمي‌كنند و حتي ممكن است باعث كوتاه شدن عمرتان شوند.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1398/8/9 ساعت: ۲۱ توسط:dermatology-hospital-lar :